Vilka krav ställer vi egentligen på oss själva?

Idag är jag bara hemma och tentapluggar. Däremot känns det otorligt mycket bättre än det brukar göra inför en tenta då jag unnar mig själv att kugga den här tentan. Anledning? Det är en lång historia, men det handlar om att må bra med sig själv. Det har varit mycket på sistone med smärtklinik, rehabilitering, en enorm tankeverksamhet och ökade smärtor och därför har jag inte hunnit med skolan lika bra som jag brukar.

Jag hade då två val:
Skulle jag plugga twentyfourseven, få ondare i min redan ömma kropp och inte hinna med rehabiliteringen? Eller skulle jag se tentan som ett övningstillfälle, lägga all min energi på smärtrehabiliteringen och göra ett försök lite senare och på så vis även få djupare kunskap i ämnet?

Jag valde det senare alternativet och efter en del tankebearbetning (har aldrig kuggat en tenta och tanken kändes så klart förvirrande) mår jag nu otroligt bra i mitt val. Det är onödigt att sätta upp för höga krav på sig själv. Hur ska man då någonsin bli nöjd?? Det gäller att se de små sakerna och att inte se valet som ett misslyckade utan att se valet att stanna upp som ett steg framåt mot rikare prestationer och ett bättre liv i balans.

Kommentarer
Postat av: T

Tycker du gör helt rätt! Hälsan går först som man brukar säga!!

2010-03-22 @ 19:47:32
Postat av: Malin

Det var Super mysigt också! :)

Hur har din dag varit?

2010-03-22 @ 19:59:13
URL: http://yaamieb.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: Tack så hemskt mycket, Frida! Måste skicka tillbaka en komplimang och säga att hela din blogg är kanonfin - framförallt är varje inlägg så klockrent och jag blir bara så... glad. :) Du verkar förresten ha tagit ett mycket vettigt beslut angående tentan. Låter oerhört energikrävande med "smärtrehabilitering" - hoppas att allting blir så bra det bara kan bli i slutändan! Ta hand om dig!

2010-03-22 @ 20:11:10
URL: http://winequ.blogspot.com
Postat av: Anonym

Instämmer med föregående talare.

2010-03-22 @ 20:41:56
Postat av: Anonym

mycket, gjort de jag älskar ju.. förutom tvätten då kanske haha, var det nåt som lät jobbigt eller?:)

2010-03-22 @ 22:57:23
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tänkvärt skrivet!!

2010-03-22 @ 23:26:03
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: L i n n e a s b l o g g ♥

fint och tänkvärt, bra skrivet.



svar: tack så mycket, och desamma!

2010-03-22 @ 23:35:16
URL: http://linnealindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0