Då var en vecka avklarad

Jag och min sambo har gått in i en hälsosammare period och det gör jag genom att under två veckor vara extra undvikande av socker, fett och kolhydrater. Vad som just nu är uteslutet är: godis, läsk, pizza, vitt bröd, pasta utan fullkorn, chips etc. Jag har även uteslutit frukt, sylt etc under dessa två veckor för att bryta sockerberoendet och småätandet.

För egentligen handlar det ju väldigt mycket om att bryta vanor; att inte småäta så fort man är uttråkad eller unna sig något sött för minsta lilla. Målet med detta är att jag vill få in bättre vanor. Jag vill absolut kunna unna mig sötsaker cirka en gång i veckan och äta frukt mycket oftare än så, men just nu håller jag mig så gott det går ifrån allt vad socker heter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0