Tips inför arbetsintervju

 
När man ska på en arbetsintervju gäller dett vara ordentligt förberedd och jag fann denna artikel i SvD Näringsliv 2 september som jag tycker beskriver upplägget riktigt snyggt. Under intervjuen är det viktigt att ha med alla retorikens grundpelare; Ethos, Pathos och Logos.
 
Senast jag var på intervju berättade jag om alla projekt jag deltagit i, vilka mål jag uppnått och vilka svårigheter jag överkommit (Ethos). Vi diskuterade engagemang, känsla och en del skidåkning (Pathos). En röd tråd genom hela intervjuen var mitt engagemang, engagemang för männikor, för utveckling och för framtida arbete (Logogs). 
 
Tänk igenom dessa punkter innan nästa intervju så ska du se att du får en tydlig struktur och en vinnande intervju! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0