Lättodlat.

Ärtskott i återvunna konservburkar i mitt lilla växthus. 
 
Nu ska jag ge er ett bra odlingstips för dig som vill ha något snabbt, enkelt och nyttigt att skryta med att du odlat själv och som förgyller vilken fredagsmiddag som helst. 
  1. Köp torkade gröna ärtor (kostar bara någon krona och finns i vilken mataffär som helst) samt såjord. 
  2. Lägg några ärtor i blöt 12 timmar - jag ade dem i blöt på morgonen innan jag gick till jobbet och planterade dem när jag kom hem senare på dagen. 
  3. Tag en gammal konservburk och fyll två tredejedelar med jord -de blir väldigt fina om du tar bort pappret runtomkring. 
  4. Lägg i ca 10 ärtor per burk och täck med ett lager jord (ca två centimeter tjockt).
  5. Ställ dem i fönstret eller på balkongen i soligt läge och håll dem fuktiga varje dag. 
  6. Inom drygt en vecka har du superfina ärtskott som ger en lyxig touch till vilken maträtt som helst. 

ENJOY! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0