Healthy - Good - Bright


Något som är enkelt, nyttigt och gott är lax i ugnen. Provade för första gången även att göra ett mos på blomkål till laxen. Detta behöver du för denna enkla och nyttiga rätt:
  • Lax, pesto
  • Blomkål, en klick smör, vitpeppar, salt
  • Valfria grönsaker att rosta i ugnen med olivolja och flingsalt. Vi tog röd paprika och aubergine. 
  • Sparris
  • Nyskördad ruccola
Hacka upp grönsakerna och rosta ihop med olivolja och flingsalt på 200°C. 
Efter cirka tio minuter läggs laxen (med ett lager pesto över) och sparrisen in i ugnen tillsammans med de rostade grönsakerna i ytterligare tio minuter.
Koka blomkålen mjuk, mixa slät och addera en klick smör, vitpeppar och salt efter smak.
Servera gärna med en pepprig ruccolla, ärtskott eller annat grönt. 
 
ENJOY!

Kommentarer
Postat av: Hannis

Mos på blomkål gillar jag.
Men jag gör det för sällan=))

Jag har missat helt vilka som ska sommarprata och nu såg jag hos dig att Jan Eliasson ska vara en av dom.
Han är ju fantastisk! Det ser jag fram emot.

Ha en bra helg/Hannis

2013-05-31 @ 03:53:31
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Karin O

Åh så gott!!

2013-05-31 @ 12:27:26
URL: http://kakansemlanoliven.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0